Curry z kalafiora



Pomysł wpadł mi do głowy kiedy jadłam kalafiora w jajku KLIK, głównie za sprawą użytej do niego kurkumy, czyli przyprawy, która pojawia się praktycznie w każdym przepisie. Proste i szybkie danie, dobra opcja jako warzywny dodatek do obiadu, kiedy mięso mamy już gotowe – akurat ja miałam.
Oczywiście kalafiora można zrobić według któregoś z pokazywanych już przez mnie przepisów pod tagiem curry KLIK, ale tym razem postawiłam na wersję oszczędnościową. Głównie dlatego, że porcja nie miała być zbyt obfita. Podarowałam sobie więc przetwory pomidorowe czy mleko kokosowe, postawiłam na prostotę – kalafior, pasta curry, trochę wody, voila (:



SKŁADNIKI:
- ½ główki kalafiora
- olej kokosowy/smalec
- pół małej cebuli
- filiżanka pasty curry [KLIK]
- szklanka wody lub bulionu
- ząbek czosnku
- sól, pieprz, czubryca zielona oraz sproszkowane suszone pomidory

Kalafiora dokładnie umyć, pokroić na mniejsze kawałki, a następnie zmielić je w blenderze na konsystencję przypominającą ryż. Na patelni rozgrzać tłuszcz, na nim zeszklić cebulę, dodać pastę i podsmażyć chwilę. Następnie dodać ryż z kalafiora, wymieszać łącząc dokładnie z pastą i obsmażać przez chwilę. Zalać wodą lub bulionem i dusić do miękkości pod przykryciem. Przed samym końcem zdjąć pokrywę w celu zredukowania nadmiaru płynu, dodać resztę przypraw oraz posiekany czosnek. Duszenie zajmuje ok 30-40 minut.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
przepisy kulinarne
Przesiane.pl
JemyZdrowo.pl