Placki z cukinii i marchewki z pomidorami i fetą

Tych placków dobry rok nie robiłam, a jak już sobie o nich przypomniałam i zaczęły za mną chodzić, to skończyć nie chciały i jak na złość nie udawało mi się ich wcisnąć w moje plany. No ale że cukinia robi się coraz tańsza, to i sposobność się znalazła. Początkowo bawiłam się w odsączanie cukinii po jej starciu, mieszanie oddzielnie składników na ciasto i zalewanie nim reszty składników, ale po tym jak dziś się zagapiłam i wymieszałam wszystko w jednym naczyniu stwierdzam, że to była tylko strata czasu, różnicy nie ma żadnej (;
Placki, jak i sama cukinia, mają delikatny smak, co rewelacyjnie łamie połączenie ze słoną fetą w sałatce, więc jeżeli spożywacie normalnie nabiał, lub włączacie go okazjonalnie do diety tak jak ja - polecam szczerze (:
Tym razem dodałam też marchewkę (:


SKŁADNIKI:
- 1 średnia cukinia
- 1 średnia marchewka [o gramaturze zbliżonej do cukinii]
- 1/3 główki cebuli
- kilka pomidorów suszonych
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki kokosowej
- 2 łyżki innej mąki, np kasztanowej, konopnej lub gryczanej*
 - sól/pieprz/zioła


Cukinię i marchewkę umyć, obrać wedle uznania, następnie zetrzeć na tarce. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę oraz pokrojone pomidory oraz resztę składników, dokładnie wymieszać i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni.

SAŁATKA Z POMIDORÓW I FETY

- 2 pomidory
- 2-3 plastry sera typu feta
- kilka plasterków czerwonej cebuli
- garstka oliwek
- sól/pieprz/bazylia

Jak to w przypadku sałatek - pokroić wszystko i do gara (:

UWAGI:
* - można użyć kokosowej, choć wtedy poleciłabym dodać jedno lub dwa jajka więcej, zależnie od tego jak bardzo nasza mąka absorbuje wilgoć.







Marchewkowy zawrót głowy

4 komentarze:

Agata pisze...

u mnie w lodówce zalega 1 cukinia - chyba też z niej zrobię takie placki :)

matra pisze...

Mi też została jeszcze jedna i prawdopodobnie również pójdzie na placki w nieco zmienionej wersji (:

Anonimowy pisze...

Ile jajek w podstawowym przepisie? Bo oprócz jajek w gwiazdce (sztuk 2) nie ma jaj w przepisie.

matra pisze...

Oczywiście dwa jajka. Dziękuję, już poprawione (:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
przepisy kulinarne
Przesiane.pl
JemyZdrowo.pl